Regnbuebilde - laget mot Kragerø

INKLUDERING – BRIS

Søndagens kamp 20.10 mot Kragerø ble en solid seier til Ålgårddamene.

Det var ekstra stas å vise frem de nye bortedraktene våre – sorte som alltid, men med regnbuetrykk på våre samarbeidspartnere.

Vi i Ålgård Håndball ønsker å vise at vi er opptatt av INKLUDERING.

Norges Idrettsforbund og Norges Håndballforbund har inkludering som en viktig verdi, det slår også vi et slag for. Hos oss skal alle være velkomne uavhengig av funksjonsnivå, alder, kjønn, etnisitet eller seksuell orientering.

Ålgård Håndballklubb stiller seg bak Norges Håndballforbund sitt ønske om at alle barn, unge og voksne skal få mulighet til å oppleve idrettsglede/håndballglede. Håndball handler om at alle som vil skal kunne delta i håndballaktiviteter uavhengig av etnisk bakgrunn, religion, kjønn, økonomi og erfaring eller funksjonsnedsettelse.

Ålgård Håndballklubb sine verdier er  BRIS

Begeistring

Respekt

Innsatsvilje

Stolthet

Vi ønsker at alle medlemmene våre skal være stolte av å være en del av klubben vår der vi respekterer hverandres ulikheter og gir alle mulighet til å kjenne på begeistringen av å drive med idrett der alle viser vilje for å få til ting sammen.

Derfor er det ekstra stas at vi skal vise dette på damelagets bortedrakter fremover.

Foto: Jan Inge Hillesøy

Åpen dag 27.okt - invitasjon

RULLESTOLHÅNDBALL – åpen dag

KRONEKAMPEN ÅLGÅRD – SIF 10 NOVEMBER